Regulamin sklepu
Niniejszy regulamin został ostatnio zaktualizowany dnia 2023-03-14
Regulamin sklepu internetowego dla przedsiębiorców B2B ADELID SPÓŁKA ZOO
ZAKRES REGULAMINU
- Regulamin określa w szczególności: zasady oraz warunki zawarcia i wykonywania umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem platformy B2B prowadzonego przez ADELID Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielawie, adres siedziby ul. Mikołaja Kopernika 27, 58-260 Bielawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000961846 Sąd Rejonowy Dla Wrocławia Fabrycznej We Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego 5 000,00 ZŁ , NIP: 8822140240, REGON: 521541563, adres poczty elektronicznej: adelid@adelid.pl, numer telefonu: 576 757 527. Zasady i warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegających na założeniu i utrzymywaniu konta klienta oraz świadczenia usług dodatkowych, za pośrednictwem portalu internetowego, a także warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży.
DEFINICJE
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny na platformie B2B, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny platformie B2B umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient – Przedsiębiorca, który na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje zamówienia na platformie B2B.
- Konto - konto klienta na platformie B2B, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach na platformie B2B.
- Koszyk – element oprogramowania platformy B2B, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na platformie B2B.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a Sprzedający pełni pozycję usługodawcy w rozumieniu wskazanego aktu prawnego. Niniejszy Regulamin skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców i nie ma zastosowania do konsumentów w rozumieniu art. 221 Ustawy kodeks cywilny (cyt. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową).
- Platforma B2B – serwis internetowy dostępny pod adresem https://b2b.adelid.pl za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem platformy B2B na zasadach określonych w przedmiotowym Regulaminie.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana na platformie B2B, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego na platformy B2B.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach platformy B2B) bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Przedmiotem działalności platformy B2B jest sprzedaż towarów znajdujących się w aktualnej ofercie asortymentowej wyłącznie Przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy w dowolnej formie zdeklarowali chęć dokonywania zakupów. Towar eksponowany na platformie B2B (obejmuje towar z podaną ceną) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 Ustawy Kodeks cywilny. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza ofertę klienta, która wymaga akceptacji/potwierdzenia Sprzedawcy. Klient nadto zamiast oferty może złożyć zapytanie ofertowe w odniesieniu do konkretnego produktu znajdującego się w ofercie platformy B2B.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE
- Dostępne są dla Klientów następujące usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę: usługa Konta obejmująca jego założenie i utrzymywanie w ramach platformy B2B, zawieranie, modyfikacja, przesyłanie zamówionej informacji handlowej, w szczególności dotyczącej oferty produktów i świadczonych usług przez Sprzedawcę, bieżąca komunikacja Sprzedawcy z Klientem dotycząca wykonywania przedmiotu Umowy, w tym poprzez formularz kontaktowy, korzystanie z innych dostępnych funkcjonalności Konta Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu. Poza sytuacjami wyraźnie uregulowanymi w Regulaminie, każda ze Stron ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie pozostałych usług drogą elektroniczną, z zachowaniem 14- dniowego okresu wypowiedzenia
- Oświadczenie o wypowiedzeniu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym zostanie wysłane na podany podczas rejestracji przez Klienta adres poczty elektronicznej, a w przypadku wypowiedzenia składanego Sprzedawcy na adres b2b@adelid.pl
USŁUGA KONTA – REJESTRACJA I LOGOWANIE
- Usługa prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach platformy B2B, umożliwiającego Klientowi m.in. modyfikacje danych, które podał podczas rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych.
- Do założenia Konta Klienta konieczne jest: wejście przez Klienta na stronę https://b2b.adelid.pl/wybranie przez Klienta opcji „Rejestracja”, wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego, wymagające podania Loginu (adresu poczty elektronicznej e-mail) Klienta i wyboru indywidualnego Hasła oraz podanie wymaganych przez formularz danych, zaakceptowanie przez Klienta treści Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym założenia Konta; odbywa się to poprzez złożenie oświadczenia o akceptacji zaznaczając odpowiednie pola, zatwierdzenie przez Klienta wprowadzonych danych poprzez wybór opcji „Utwórz konto”akceptacja przez Sprzedawcę zgłoszenia rejestracyjnego dokonanego przez Klienta.Prawidłowe wykonanie wszystkich czynności wskazanych i ich weryfikacja i akceptacja przez Sprzedawcę, skutkować będzie wysłaniem przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznej e-mail, potwierdzającej skuteczne założenie Konta Klienta.
- Konto uważa się za założone dopiero z chwilą przesłania potwierdzenia, o którym mowa w punkcie 2.
- Klient zobowiązuje się przed założeniem Konta do zapoznania się z udostępnioną przez Sprzedawcę dokumentacją, w szczególności z treścią Regulaminu.
- W trakcie procedury rejestracyjnej Klient zobowiązany jest do podania danych prawdziwych. Zabrania się podawania danych nieprawdziwych, niepełnych lub danych osób trzecich. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta niepełnych lub nieprawdziwych informacji. Klient dokonując rejestracji, a także następczo logowania oświadcza, że dane podane są kompletne, jest uprawniony do założenia Konta, podane informacje nie naruszają praw osób trzecich, zapoznał się z treścią Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień.
- Poprzez dokonanie rejestracji Konta Klient oświadcza, że będzie dokonywał zakupów przez platformę B2B wyłącznie w celu związanym z prowadzoną przez siebie działalnością zawodową lub gospodarczą. Po zalogowaniu Klient zobowiązuje się do aktualizowania podanych danych w przypadku ich zmiany. Dane dostępne w trybie edycji, mogą zostać zmienione po zalogowaniu na Konto.
- Rejestracja i założenie Konta jest konieczne do złożenia przez Klienta Zamówienia na portalu B2B.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną w postaci dostępnych funkcjonalności Konta Klienta, świadczone są nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może z nich w każdej chwili zrezygnować poprzez zaprzestanie korzystania z danych funkcjonalności. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co jest równoznaczne z żądaniem usunięcia zgromadzonych na nim danych. Klient może zrezygnować z usługi Konta poprzez wysłanie takiego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@adelid.pl. Zgłoszenie takiego żądania przez Klienta powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta, usunięcie Konta oraz usunięcie zgromadzonych na tym Koncie danych. Sprzedawca ma prawo do wypowiedzenia i zaprzestania świadczenia usługi Konta, z zachowaniem 14- dniowego okresu wypowiedzenia, w tym w szczególności w przypadku: naruszenia przez Klienta Regulaminu, podania przez Klienta nieprawdziwych, fikcyjnych lub nieaktualnych danych podczas rejestracji, wykorzystywania Konta do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub na szkodę osób trzecich, utrudniania lub destabilizacji działania Sklepu.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I UMOWA SPRZEDAŻY
- Klient może za pośrednictwem platformy B2B dokonać zamówienia Towarów prezentowanych w Sklepie. Wszystkie Towary prezentowane są towarami dostępnymi w chwili składania Zamówienia. W wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że wybrany Towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania jego Zamówienia. W przypadku braku danego Towaru w magazynie bądź niemożności zrealizowania Zamówienia z innego powodu, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail lub telefonicznie o problemach z realizacją Zamówienia. W przypadku otrzymania płatności za takie Zamówienie, podejmiemy próbę zwrotu wpłaconej kwoty w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności. Jeśli z jakiegokolwiek powodu będzie konieczne użycie innej metody, obsługa podejmie kontakt z Klientem w celu ustalenia sposobu zwrotu płatności. W przypadku, gdy częściowa realizacja Zamówienia jest z jakichkolwiek przyczyn niezgodna z oczekiwaniem Klienta, Klientowi przysługuje prawo odstąpienia w całości od złożonego Zamówienia poprzez przesłanie informacji e-mail na adres b2b@adelid.pl. Informacje zawarte na platformie B2B nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Towar prezentowany na platformie B2B poprzez wypełnienie formularza Zamówienia dostępnego na stronie Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient składający Zamówienie za pośrednictwem platformy B2B, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do Zamówienia następuje przez wybór polecenia " DODAJ DO KOSZYKA" lub „KUP TERAZ” pod danym Towarem prezentowanym na stronie Sklepu. Klient po skompletowaniu całości Zamówienia i wskazaniu w „PODSUMOWANIU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa Zamówienie przez wysłanie formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na stronie platformy B2B przycisk „Złóż zamówienie” lub równoznaczny. Wypełnienie formularza Zamówienia zakończone poprzez wybór opcji „Złóż zamówienie” lub równoznaczny jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia oraz wyrażeniem przez Klienta woli zawarcia umowy sprzedaży Towarów w liczbie i za cenę oraz na warunkach określonych w Zamówieniu i Regulaminie (oferta).
- Każdorazowo przed wysyłką Zamówienia do Sprzedawcy, wyświetlane jest Klientowi podsumowanie Zamówienia informujące o łącznej cenie za wybrany Towar i kosztach Dostawy, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. Następnie, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji
- Zamówienia są realizowane po potwierdzeniu przez sklep dostępności i poprawności złożonych zamówień oraz po otrzymaniu wpłaty. W przypadku złożenia zamówienia i braku opłaty, po 7 dniach Sprzedawca na podany przez klienta adres poczty elektronicznej przesyła informację o uiszczeniu opłaty za zamówienie. W przypadku braku opłaty za zamówienie w ciągu 7 dni zamówienie zostaje anulowane.
- Umowa sprzedaży jest zawierana w języku polskim.
PŁATNOŚCI
- Ceny prezentowanych w Towarów są cenami netto i podawane są w złotych polskich.
- Ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów wynikających z zawartej Umowy sprzedaży oraz z wybranego przez Klienta sposobu płatności.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany cen Towarów, wprowadzania oraz wycofywania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Zmiany mogą dotyczyć również Towarów dodanych przez Klienta do koszyka - do chwili dokonania przez Klienta wyboru opcji „zamawiam” lub równorzędnej.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy),
- gotówką za pobraniem,
- gotówką przy odbiorze osobistym: ul. Lotnicza 9C, 58-260 Bielawa
- Klient dokonuje wyboru spośród wyżej wymienionych sposobów płatności poprzez zaznaczenie właściwego pola w formularzu Zamówienia.
- Nie przewidywane są płatności przelewem za pośrednictwem serwisów transakcyjnych.
- Termin płatności ustalany jest indywidualnie z każdym klientem.
- Dowodem dokonania zakupu jest faktura VAT, którą Klient otrzymuje drogą elektroniczną, wraz z Towarem lub w oddzielnej przesyłce. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Klienta i przesłania jej drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mailowy, chyba że Klient powiadomi Sprzedawcę o zamiarze otrzymania jej w formie papierowej.
WARUNKI DOSTAWY ZAMÓWIEŃ
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub podany telefonicznie albo drogą mailową na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.Dostawa Towarów poza granicę Rzeczypospolitej może zostać zrealizowana wyłącznie po ustaleniu ze Sprzedawcą indywidualnych warunków dostawy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy lub brak dostawy z powodu podania przez Klienta nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy lub z przyczyn leżących po stronie podmiotu transportowego. W przypadku ponownej dostawy z tych przyczyn, Sprzedawca może obciążyć Klienta dodatkową opłatą.
- Towar jest dostarczany za pomocą firm kurierskich. Istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie sprzedającego, lub wysłanie za pośrednictwem kuriera Klienta – wówczas wymagane jest uprzednie przesłanie Sprzedawcy listu przewozowego;
- Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w formularzu Zamówienia - w ostatnim kroku umożliwiającym Klientowi dokonanie wyboru.
- W momencie odbioru przesyłki Klient ma prawo i obowiązek sprawdzenia zawartości paczki w obecności pracownika firmy doręczającej przesyłkę. Klient ma obowiązek sprawdzić niezwłocznie po odebraniu Towaru w obecności kuriera, czy towar nie posiada uszkodzeń mechanicznych powstałych w transporcie oraz czy wydany Towar jest zgodny z Zamówieniem. W razie stwierdzenia uszkodzeń towaru lub jego niezgodności z zamówieniem, Klient wraz z kurierem zobowiązani są spisać protokół.
- Klient nie może od umowy odstąpić, chyba że takie prawo wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
DOSTĘPNOŚĆ TOWARÓW
- Zawartość platformy B2B prezentuje aktualną ofertę towarów, które stanowią podstawę do złożenia oferty przez Klienta. W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia Sprzedawca na prawo zaproponować Klientowi inny towar o takich samych lub zbliżonych właściwościach. W przypadku zgody klienta, zrealizowane będzie tak zmodyfikowane zamówienie. W przypadku braku zgody, zamówienie zostanie anulowane, zaś Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za brak realizacji zamówienia.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ, WADY TOWARU
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności w przypadku przechowywania, transportu lub stosowania Towarów niezgodnie z informacjami zawartymi w opisie Towaru, etykietach Towaru.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta zostaje wyłączona. Klientowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Sprzedawcy z tytułu roszczeń osób trzecich wynikających z używania Towarów.
REKLAMACJE I GWARANCJE
- Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może złożyć Sprzedawcy w następującej formie: za pomocą formularza dostępnego na stronie, poczty e-mail na adres b2b@adelid.pl pisemnie na adres: Adelid spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Lotnicza 9c 58-260 Bielawa, z dopiskiem „Reklamacja”.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail Klienta, datę lub numer zamówienia/faktury , opis przedmiotu reklamacji i jego uzasadnienie oraz podpis osoby składającej reklamację (w przypadku reklamacji w formie pisemnej).
- Reklamacja będzie rozpatrzona niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
PRAWA AUTORSKIE
- Sprzedawca informuje, że na stronie b2b.adelid.pl zamieszczone są dokumenty chronione prawem autorskim, znaki towarowe oraz inne dobra niematerialne będące przedmiotem ochrony prawa własności intelektualnej (zwane dalej Utworem). Wszelkie prawa, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, projektu strony internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie platformy b2b (za wyjątkiem logotypów i zdjęć zamieszczonych na stronie Sklepu w celach prezentacji Towarów, za zgodą podmiotów trzecich – dysponentów majątkowych praw autorskich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie. Wszelkie materiały marketingowe dostępne do pobrania na Koncie Klienta, w tym karty produktów, zdjęcia, banery, mogą być wykorzystywane przez Klienta wyłącznie w celach promocji i sprzedaży Towarów i w formie, w której zostały udostępnione przez Sprzedawcę. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do materiałów, o których mowa w zdaniu poprzednim jest zabronione. Klient korzystając z egzemplarza Utworu nie nabywa w żadnym zakresie majątkowych praw autorskich do danego Utworu.
DANE OSOBOWE
- Dane osobowe klienta: imię, nazwisko, firma, adres siedziby, adres wysyłki, adres e-mail oraz telefon kontaktowy wprowadzane są do systemu sprzedaży (służącego do fakturowania kontrahentów) w chwili, w której Klient zgłasza wolę dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu. Klient zobowiązany jest na bieżąco weryfikować poprawność danych i zgłaszać wszelkie nieprawidłowości w tej mierze.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez spółkę ADELID spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielawie, adres siedziby ul. Mikołaja Kopernika 27, 58-260 Bielawa
- Szczegółowa informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityce Prywatności.
- Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Brak takiej zgody nie wpływa na obowiązek realizacji zamówienia przez Sklep